П’ять способів забрати свої гроші у авто страховиків

Опубліковано 12 січня 2013 джерело «Сегодня»
Зростання продажів нових автомобілів, що відзначається протягом останніх декількох років, породив дві зав’язані один з одним фінансові піраміди: кредитну та страхову.

Банки активно видавали кредити, змушуючи при цьому позичальника страхувати автомобілі в добровільно-примусовому порядку, нав’язуючи при цьому конкретні страхові компанії. У результаті банки наростили кредитні портфелі, а страховики – портфелі по КАСКО. «Легко» заробляти страховим компаніям подобалось. Адже бізнес по своїй суті дуже простий – домовитися банкірами, напрацювати потоки, гроші покласти на депозит і можна пожинати плоди. У результаті страхові компанії множилися як гриби після дощу.
Але починаючи з того моменту, як банки перестали видавати кредити на покупку нових автомобілів (з вересня 2008 року), у страхових компаній кількість нових клієнтів впало в рази, а необхідність виплат за існуючими договорами залишилася. В результаті страховики почали «вживати антикризові заходи»:

  • знижувати виплати
  • тягнути час
  • відмовлятися платити

Ми зовсім не стверджуємо, що так чинять абсолютно всі страхові компанії (на ринку працює кілька серйозних гравців з значними фінансовими ресурсами), проте за останній час деякі страхові компанії дозволяють собі не виконувати свої зобов’язання.
За підрахунками Асоціації страхувальників України, більше половини клієнтів страхових компаній отримує або частковий або повний відмова у виплаті після ДТП. Більш того, за даними цієї організації, в 2008 році кількість проблемних ситуацій у 2008 році порівняно з 2007-м зросла в 1,5 рази. У цьому році ситуація посилилася – за даними компанії «Про-консалтинг», страховики переважно розміщували гроші на депозитах українських банків, забрати які в даний момент нереально – у багатьох страхових компаній просто немає грошей.
Втім, ситуація, коли страхова компанія проводить з виплатами махінації в нинішніх умовах, – ще не найстрашніше, що може бути. «Набагато гірше, коли гроші просто не платять», – каже Володимир Бойко. За його словами, такі випадки зараз почастішали, причому менеджери страхових навіть не обтяжують себе назвати причину відмови.
Крім того, частина страхових використовує лазівки в договорі, наприклад, часто там передбачена пеня за затримку виплати у розмірі 5 коп. / День. В результаті страховик щодня «годує клієнта сніданками», фактично не несучи за свої дії ніякої відповідальності.

Для того щоб вибити гроші у дуже хитрих компаній, опитані нами експерти рекомендують дотримуватися наступного алгоритму.

1. Письмова претензія

Цей варіант хороший у разі, коли страхова компанія затягує виплату або взагалі «морозиться». Претензію необхідно подати у письмовому вигляді, обов’язково зафіксувати дату передачі претензії. Сам лист повинен містити суть претензії, а також опис ситуації, яка склалася (затримка, необгрунтована відмова, ін.) З одного боку, у компанії є 30 днів на відповідь, з іншого – це ефективний спосіб змусити їх «ворушитися», якщо справа десь залежалася.

2. Заява в Товариство захисту прав споживачів

Клієнт страхової компанії, який вважає, що СК порушує його права, може написати заяву, прикласти необхідні документи і подати в Товариство захисту прав споживачів. Там зобов’язані відреагувати і піти в страхову компанію з перевіркою. За результатами перевірки повинні повідомити клієнта, що, власне, виявлено та чи буде зроблена виплата. Рекомендується познайомитися з людьми, які будуть виходити на перевірку, пояснити детально суть претензії і розпитати про орієнтовні терміни перевірки. «Якщо страхова компанія не зовсім« відбита », подібна перевірка повинна на них отрезвляюще вплинути», – говорить юрист Сергій Довженко.

3. Скарга в Держфінпослуг

Держфінпослуг – головний державний орган, що контролює діяльність страхових компаній. Власне, ця організація може впливати на видачу та вилучення ліцензій у страхових компаній. На кожне звернення Держфінпослуг повинна протягом 15 днів відреагувати і знову ж піти з перевіркою в СК. Але для скарги у клієнта повинні бути вагомі аргументи і докази вашої правоти.

4. Звернення в МТСБУ

МТСБУ (Моторне транспортне страхове бюро України) є об’єднанням страхових компаній, яке стежить за реалізацією обов’язкових видів страхування, зокрема, у сфері їх уваги – обов’язкове страхування цивільної відповідальності автовласників (автоцивілка). Ви можете звертатися в МТСБУ, якщо не можете отримати виплату в страховій компанії як потерпілий.
Зробити це можна в двох випадках. Якщо, по-перше, страхова компанія, куди ви звернулися як постраждала сторона, не платить грошей, або затягує процес, або сума виплати занижена.
По-друге, туди можна звертатися для отримання виплати у випадку, якщо вас вдарив водій, який звільнений від обов’язкового страхування (наприклад, афганець або інвалід). До слова, ви можете звертатися в МТСБУ як постраждалий, навіть якщо винуватець не придбав поліс автоцивілки, але такий поліс є у вас.

5. Судовий розгляд

Судитися є сенс у тому випадку, коли всі варіанти мирного вирішення питання вичерпані. Справа в тому, що це – тривалий і складний процес, оскільки пов’язаний з витратами на юриста (адвоката), можливі експертизи та інше. А термін вирішення питання може коливатися до декількох років. «Є багато випадків, коли клієнт виграє суд і карає недбайливу страхову компанію. Однак треба запастися терпінням, грошима і бажанням перемогти », – говорить брокер Володимир Бойко. Не забувайте також, що багато чого залежить від хорошого юриста. Їх багато по ринку, але далеко не всі можуть виграти процес.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>